خواندنی ها

آشنایی با پودر مورینگا

آیا تا به حال فکر کرده اید که با پودر مورینگا ، پودر فوق غذای غنی از مواد مغذی ساخته شده از برگهای خشک شده درخت مورینگا اولیفرا ، چه باید کرد؟

به نظر می رسد ، پودر مورینگا یک ماده متنوع و شگفت آور همه کاره است:

می توان از آن برای افزودن مواد مغذی و رنگ به همه چیز ، از بستنی ها و میله های انرژی گرفته تا لته های سبز و اسموتی ها استفاده کرد.

درخت مورینگا بومی جنوب کوه های هیمالیا در شمال هند است و در سراسر جهان رشد می کند.

تقریباً هر قسمت از درخت مورینگا خوراکی است. سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی است که معمولاً در رژیم غذایی افرادی که در کشورهای توسعه نیافته زندگی می کنند وجود ندارد.

وقتی خشک شد ، می توان برگ های آن را به صورت پودری ریز درآورد که ماه ها بدون در یخچال نگهداری می شود. برای هزاران سال مصریان باستان ، یونانی ها و رومی ها درختان مورینگا پرورش می دادند.

علاوه بر کلسیم ، آهن و پتاسیم ، برگهای مورینگا حاوی چندین ویتامین مهم است:

ویتامین A که به حفظ سلامت بینایی ، ایمنی و رشد جنین کمک می کند

ویتامین C که بدن را در برابر آلاینده ها و سموم محافظت می کند

ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند

از پودر مورینگا می توان به عنوان ضد عفونی کننده برای عقیم سازی سطوح آلوده استفاده کرد. در برابر طیف وسیعی از باکتری ها و قارچ ها ، از جمله آنهایی که باعث زخم معده و سرطان معده می شوند ، اثربخش است.

پودر مورینگا همچنین برای درمان بیماری های مختلف دیگر ، از مالاریا و تب تیفوئید گرفته تا فشار خون و دیابت نیز استفاده می شود. تصور می شود که طیف گسترده ای از ترکیبات آن باعث تأثیرات مفید آن است.

پودر مورینگا به چندین روش به عنوان دارو استفاده می شود. این می تواند به پیشگیری و درمان بیماری های مزمن مانند بیماری های التهابی ، دیابت و سرطان کمک کند. مزایای پودر مورینگا از بسیاری از ترکیبات گیاهی آن ناشی می شود.

سایر مزایای مورینگا برای سلامتی عبارتند از:

خواص آنتی اکسیدانی:

آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد ، که با هضم غذا ، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض اشعه تولید می شوند ، کمک می کنند. آنتی اکسیدان های حاصل از منابع گیاهی مانند پودر مورینگا بهترین هستند.

اثرات ضد التهابی:

تقریباً هر سال 1 میلیون زن مبتلا به بیماری خوش خیم پستان تشخیص داده می شوند ، در نتیجه آنها بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند. تحقیقات نشان می دهد این زنان ممکن است از درمان ضد التهابی بهره مند شوند. مصرف مرتباً ضد التهاب مانند پودر مورینگا محافظت بیشتری از سرطان پستان در زنان ایجاد می کند.

شما عزیزان میتوانید در بنللی لانژ از انواع نوشیدنی ها که با این پودر جادویی تهیه شده لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *